Uloguj se

Pretraga
Naslovna  ::  Aktivnosti  ::  Aktivnosti  ::  BUSINESS TALK – Digitalna transformacija

Aktivnosti

07. 11. 2017.

BUSINESS TALK – Digitalna transformacija

Kako se prilagoditi promenama i poboljšati poziciju na tržištu pitanje je koje su razmatrali učesnici panela „Business Talk – Digitalna transformacija“ koji je održan u saradnji SAM-a i Mainstream-a.

Na panelu su učestvovali Boško Radivojević, Managing Partner, Mainstream, Dejan Marković, Generalni direktor, Schneider Electric, Vuk Kosovac, Izvršni direktor za marketing, Société General banka, Borislav Miljanović, CEO, Represent Communications i Branko Greganović, CEO, NLB Banka. Moderator panela bio je Nemanja Čedomirović, Project Manager, Inicijativa Digitalna Srbija.

Promene i neizvesnost u poslovanju koje je donela digitalizacija i razvoj novih tehnologija, primoravaju preduzeća, pojedince i javni sektor da preispitaju i prilagode svoj način rada.

Brzina prilagođavanja na nove tehnologije i njihova adekvatna primena donosi kompanijama značajne rezultate: bržu reakciju na zahteve tržišta, veću efikasnost poslovnog sistema i način obezbeđenja (očuvanja) konkurentske prednosti. Kao i svaki trend, i digitalizacija ima različit značaj i opseg uticaja na pojedinačnu industriju i kompaniju. Realnost primene digitalizacije zavisi od mnogih eksternih i internih faktora poslovanja. Zato je jedno od ključnih pitanja upravo kako se prilagoditi ovim promenama i osigurati budućnost.

Kako bi kompanije u Srbiji bile u korak sa digitalnim transformacijama, bitno je da ulažu u razvoj celog ekosistema a ne da nastupaju kao samostalni pojedinci, izjavio je Vuk Kosovac, izvršni direktor za marketing, Societe general banke. „Treba da sarađujemo sa inovativnim startapima, da učimo od njih i da svi zajedno budemo agilniji u razvoju digitalne ekonomije u Srbiji. To podrazumeva i podršku izmenama regulative i predan rad sa medijima i institucijama u promovisanju preduzetničkog duga i kulture inovacija. Tako naši preduzetnici i kompanije mogu ne samo da se prilagode promenama u digitalnom svetu, već i da postanu lideri digitalizacije.“

„Loša statistika je zapravo prilika za nas jer možemo da preskočimo neke stvari koje realno ne rade. Kompanije imaju potencijal i priliku da iskoriste to što su malo pozadi da bi preskočili trenutno vodeće probleme u digitalizaciji.  IT se vraća u kor poslovanja. To više nije prošlost kao npr. čišćenje harda, već neodvojivi deo svakog poslovanja“. – istakao je Boško Radivojević, Managing Partner, Mainstream.

Budućnost poslovanja kompanije Schneider u Srbiji, predstavio je Dejan Marković, generalni direktor: „Iz ugla techology provajdera mi težimo da napravimo uređaj koji će biti konektovan, koji je moguće povezati. Naš fokus je u dva dela, prvi na razvoj hardvera, opreme koja će biti povezana za neki softver i u drugom delu razvoja aplikacija, softverska rešenja koja će omogućiti da svima život bude lakši, komforniji i time održiviji.“

Osvrt na snalaženje medija u procesu digitalizacije dao je Borislav Miljanović, CEO, Represent Communications. „Mediji u Srbiji još uvek nisu pronašli biznis model koji je održiv, kroz koji mogu da izdržavaju ovolike redakcije kolike imaju. Da bi sada zaradili moraju da angažuju nekoliko ljudi koji da rade na skupljaju informacije, pravljenju zanimljivog sadržaja koji se mogu prodati nekome. – izjavio je Borislav Miljanović.

Na pitanje koji su izazovi sa kojima se susreću kompanije u poslovanju, Branko Greganović, CEO, NLB Banka, izjavio je da je sam IT pod velikim pritiskom. „Jedan interesantan izazov je da je jedna od industrija koja je pod jako velikim pritiskom destrukcije, sam IT. To znaju organizacije koje imaju jako velike IT timove. U ovom trenutku big data tehnologiju razumeju generacije do 30 godina. Sve iznad u IT je oflimit, znanje, kadrovi, a to su ozbiljni problemi jer se sama IT industrija nalazi pod pritiskom destrukcije pošto im sistem proizvodi odluke koje vuku unazad a ne unapred. Važna stvar sa kojom moramo da se suočimo je kako da odradimo migraciju samih IT timova da bi mogli da iskoristimo ono što dolazi.“ – rekao je Branko Greganović.

Odgovor na pitanje da li imamo kadrove za 21. vek i 4. industrijsku revoluciju i koje veštine i karakteristike će se najviše ceniti kod budućih zaposlenih, panelisti su ostavili za kraj i svi podvukli isto, ceniće se osobe koje konstantno teže ka usavršavanju i edukaciji.

„Sistem mora da se menja, potrebni su ljudi programeri koji imaju preduzetnički duh i duh kontinuiranog učenja i praćenja promena“ – istakao je Vuk Kosovac, Societe Generale.

„Firmu čine ljudi. Promene moraju da dođu iznutra. Samoincijative za samoobrazovanjem a ne tehnologija, budućnost je ljudi“ – rekao je Boško, Mainstream, a Dejan Marković dodao je da će se budućnost ogledati u pronalaženju načina da se povežu promene, a da su komunikativnost i kompetativnost glavne karakteristike koje će se izdvajati u svetu digitalizacije.  Brzo učenje i prilagođavanje uz efikasno korišćenje resursa, odnosno dobro menadžerisanje vremena, naveo je Borislav Miljanović dok je Branko Greganović istakao da je pored konstantnog učenja, glavni deo kvaliteta ljudi koji će se izdvojiti biti i etičnost i solidarnost.

 

BUSINESS TALK – Digitalna transformacija