Uloguj se

Pretraga
Naslovna  ::  Aktivnosti  ::  Profesionalni razvoj  ::  Biznis Razgovor: Razvoj elektronske trgovine u Srbiji

Profesionalni razvoj

14. 11. 2019.

Biznis Razgovor: Razvoj elektronske trgovine u Srbiji

Džozef Lauter (Joseph Lauter) i Aleksandar Zarić, predstavnici USAID projekta saradnje za ekonomski razvoj, zajedno sa Zoranom Milidrag, predsednicom eCommerce Asocijacije Srbije, su predstavili i podigli svest o razvoju elektronske trgovine (e-commerce) u Srbiji.

Članovi Srpse Asocijacije Menadžera su imali posebnu priliku da prisustvuju biznis razgovoru na temu razvoja elektronske trgovine u Srbiji.

Temu elektronske trgovine je uveo Džozef Lauter, direktor USAID Projekta saradnje za ekonomski razvoj. Pored ukazivanja  na potencijal koji ima e-Commerce u svetu i Srbiji, gospodin Lauter je istakao da je na ovu temu važno gledati ne samo iz Business to Consumer (B2C) perspektive već i sa Business to Business (B2B) perspektive. Džozef je takođe podelio da je otvoren za saradnju i da ga zanimaju mišljenja i načini rada prisutnih članova.

Uvodna prezentacija je služila kao siže o elektronskoj trgovini na globalnom nivou, evropskom nivou kao i u regionu i Srbiji. Aleksandar Zarić je izneo sledeće detalje:

  • Ukupna vrednost “global ecommerce” (cross boarder ecommerce) u 2019. će biti $3.45 triliona dolara. (izvor:Statista)
  • U SAD 80% korisnika interneta je obavilo makar jednu online kupovinu.
  • U jednom istraživanju, McKinsey je objavio da u 2019. godini Kina imala e-commerce tržište u veličini od $1.5 triliona dolara. Nju prate SAD, Velika Britanija, Japan...
  • B2B tržište je daleko veće u razvijenim e-commerce zemljama nego B2C tržište.

Aleksandar Zarić, direktor Tima za unapređenje poslovnog okruženja na USAID Projektu saradnje za ekonomski razvoj, je takođe podelio detalje i načine rada svog tima zarad unapređenja poslovnog okruženja Srbije. Od početka 2019, obavili su istraživanje 150 privrednih subjekata koji se bave e-commercom. Iz tog istraživanja su mapirani predlozi za jačanje e-commerca u Srbiji. Usvojen je novi zakon, a uporedo sa tim je pripremljen program za elektronski razvoj zajedno sa Akcionim Planom.

Za 2020. Aleksandar Zarić i njegov će raditi na jačanju poverenja kupaca i jačanju pozicije elektronskih trgovaca. Ostale tačke rada će biti unapređenje logističkih tokova, finansijske strukture, uvođenje inspekcijskih organa i saradnje između ključnih institucija u e-commerce sistemu.

Nakon Aleksandra, Zorana Milidrag, sa veoma zanimljivom prezentacijom privukla je pažnju članovima SAM-a. Pored pozicije predsednice e-commerce Asocijacije Srbije, Zorana je takođe Global Head of e-Commerce u kompaniji SportVision, gde upravlja timom koji je zadužen za oko 30 web-prodavnica.

Kao predsednica e-commerce Asocijacije, Zorana je predstavila brojeve koji predstavljaju elektronsku trgovinu u Srbiji.

Slušaocima je takođe prikazan Digitalni Ekosistem koji je potreban jednoj kompaniji da bi se bavila elektronskom trgovinom. Zorana je objasnila da se mnoge stvari što se tiču elektronske trgovine zaborave, kao na primer detaljan ugovor sa kurirskom službom i call centar.

Zorana je završila prezentacioni deo sa mitovima koji ljudi često imaju u vezi sa elektronskom trgovinom. Članovi i slušaoci su imali mnoštvo pitanja na temu pristupa e-commercu, potrebi analize podataka sakupljenih od kupaca, kao i dobrih i loših primera kroz različite industrije.

Ovim putem se zahvaljujemo svima koji su bili na Biznis razgovoru, a posebno se zahvaljujemo Joseph-u Lauteru, Aleksandru Zariću i Zorani Milidrag na prezentaciji.

Razvoj elektronske trgovine u Srbiji