Šta AI može da uradi za vas - Forum menadžera

Prolećni Forum menadžera SAM-a pod nazivom “WHAT CAN AI DO FOR YOU?” bio je posvećen diskusiji o primeni veštačke inteligencije u raznim industrijama, kao i promeni koju će u budućnosti doneti.


Datum: 14.May.2024


Veštačka inteligencija našla je primenu u svim sferama života i definitivno će promeniti dosadašnje biznise, zaključak je ovog Foruma na kojem su govorili eksperti u domenima zdravstva, tehnologije, poljoprivrede, medija i marketinga.


Kao neko ko je često započinjao startapove Miša Lukić, CEO, NewStartegy i potpredsednik SAMa je u uvodnom predavanju objasnio značaj primene AI u svim oblastima života. Kako je naglasio AI je izuzetno važna jer povećava IQ svake kompanije, proizvoda, brendova, komunikacije, procesa, usluga i na kraju zaposlenih. Prema njegovim rečima to je najmoćnija tehnologija dostupna čovečanstvu od kada postoji civilizacija, bez obzira na struku, poziciju. Ona će unaprediti i transformisati poslove, kao i svakodnevni život.


“Njena najveća vrednost je što ona generiše nove sadržaje, što znači da ne samo da obrađuje postojeće, već generiše potpuno nove sadržaje. AI uči, razmišlja i komunicira kao čovek, a ideja je da ga premaši. Mi smo trenutno na samom početku svega i nismo ni svesni koliko mašine mogu da urade - one mogu da vide, pišu, govore, kreću se, osete i razumeju emocije. U tom smislu AI će doneti promene na svim poljima i u svim industrijama.”, ocenio je Lukić.


Veštačka inteligencija donosi neverovatan uticaj na naše ponašanje i na naš biznis. Ako vidimo da je Chat GPT došao od nula do 100 miliona korisnika za dva meseca, i početkom ove godine do skoro 200 miliona, internetu je bilo potrebno za to 15 godina, jasno je na kakvoj se skali razvija. O tome kako da sa ovog vremenskog aspekta podmirimo kratkoročni pritisak za što brže i bolje usvajanje veštačke inteligencije sa dugoročnom strategijom i tranzicijom Stevan Ognjenović, CEO kompanije Devoteam, je istakao:


„Kompanije ne treba da čekaju, već treba da uskoče u AI voz, da počnu sa eksperimentima, da izaberu brze slučajeve gde mogu da dobiju brze rezultate da bi što pre počeli sa usvajanjem onoga šta veštačka inteligencija donosi. Paralelno, treba da se radi na AI platformi i strategiji da bi se došlo do trenutka da se poslovni modeli menjaju bazirani na tome. To nije daleka budućnost, očekujemo da će za otprilike četiri godine biti potpuno integrisana veštačka inteligencija “.

Kako je objasnio Luka Aničin, Co-Founder & CEO, Datablooz, AI nisu samo stvari o kojima danas govorimo, već su prilike koje kompanije mogu da iskoriste od nje mnogo veće od toga.


„Sve kreće od strategije, a AI ne treba da bude strategija, već odličan pristup rešavanju izazova sa kojima se kao kompanija suočavate. Da biste veštačku inteligenciju u potpunosti iskoristili ključno je nekoliko stvari: edukacija zaposlenih, podaci kojim rukovodite i koje prikupljate, procena poslovnih potreba koje imate i unapređenja koje želite da napravite. I pored svega toga  veoma je važna promena svesti i otvorenost ka tome da se vide korisne stvari koje AI može da donese “, istako je Aničin.

Da je veštačka inteligencija našla svoju primenu i u zdravstvu potvrdila je Marijana Vasilescu, CEO, Medigroup, koja smatra da iz perspektive biznisa ona može da donese efikasnije lečenje i bavljenje više prevencijama.


„Pitanje koje možemo da postavimo jeste koliko mi verujemo u veštačku inteligenciju i u toj meri će ona raditi za nas. Do sada je pristup zdravstvu više bio reaktivan, a danas smo svedoci ozbiljne promene gde pacijent biva sve aktivniji u rešavanju zdravstvenog stanja, sve se više okrećemo prevenciji. Zdravstvo je specifično i moramo biti sigurni u novu ideju, jer je bezbednost pacijenta najvažnija. AI je sada podrška doktoru, da može bolje i ranije da detektuje promene i da donese preciznije odluke, ali ga neće zameniti “.


Prof.dr Vladimir Crnojević, direktor BioSense Instituta citirao je kinesku poslovicu koja kaže da je najbolje vreme da posadite drvo bilo pre 20 godina, a drugo najbolje vreme je sada. Iz čega je zaključio: „Moramo da počnemo da prikupljamo podatke, bez obzira da li su oni korisni ili ne, jer u budućnosti može da se ispostavi da će to biti korisno za neki od algoritama.  Preporuka za biznis u budućnosti je da beležite sve, jer se ne zna šta bi u naredne tri godine moglo biti korisno i da ga stavite u kontekst veštačke inteligencije sa ciljem da dobijete novi proizvod ili da unapredite postojeći. Ideja je da imamo stabilne podatke koji će nam omogućiti da na osnovu njih algoritam stalno radi. “

Primena AI pravi promene u svim industrijama, uključujući i medije, poručio je u direktnom uključenju na Forum menadžera Borko Kovačević, Co- Founder, Poddster, Singapur. Kako je istakao ne veruje da će ljudi ostati bez posla, ali će svakako morati da nauče kako drugačije da rade.


”Sve one tekuće poslove preuzeće AI, dok će ljudi dobiti priliku da rade kreativnije stvari, što jeste dobro. Za sada te kreativne stvari (AI i roboti) ne mogu da rade. Kada je reč o oblasti medija, gde su komunikacija i interakcija ljudi, kao i razmena vrednosti, suštinske, to neće nestati. Ali oprema, studiji koji se koriste prilikom pravljenja video sadržaja doživeće velike promene.” Dakle, kako je zaključio Kovačević, komunikacija i razmena vrednosti neće nestaje, ali će AI promeniti dosta toga u sadržajnom tehničkom delu.

Na koji način AI može da pomogne potrošačima i na koji način potrošač može da koristi AI u svojim izborima, bila je tema o kojoj je govorila Marijana Agić Molnar, CEO, Direct Media. S obzirom da industrija u kojoj radi omogući klijentima da im marketing bude efikasniji, što znači da akcenat stavlja na potrošača, Marijana je dala brojne primere alata koji se koriste u ostvarivanju tog cilja.


“Danas je pogotovo alarmantno stanje kada je reč o pažnji potrošača, jer je ona znatno kraća i zbog treba pronalaziti načine kako da ih stalno animiramo i kako da napravimo dobru optimizaciju odluka potrošača. U tome AI definitivno pomaže. Takođe pomaže direktno i potrošačima koji su sada zahvaljujući AI više uključeni u sve svoje izbore prilikom sklapanja ugovora, kupovine proizvoda, izbora usluga, pa sada brojne AI aplikacije olakšavaju i automatizuju odluke izbora potrošača.”

Partneri Foruma menadžera bile su MediGroup i Devoteam. Za tehničku realizaciju bio je zadužen Specifik, dok je medijski partner bio Bloomberg Adria.


Nakon Foruma, održan je koktel powered by Medigroup.


Sponzori