Kada ulazite u izazov, fokusirajte se na rešenje, a ne na problem – SAM TALK, Dragan Đorđević, direktor Skills Innovative Learning Experience i Zlatni ambasador SAM-a

Velika nam je čast što je ovaj format otvorio Dragan Đorđević, direktor Skills Innovative Learning Experience i Zlatni ambasador SAM-a, u petak, 22. maja od 12h. Dragan je trener, konsultant, licencirani kouč i motivacioni govornik, prepoznat po treninzima leadershipa i upravljanja ljudima, a na prvom SAM TALK-u pričao je o tome kako biti bolji lider nakon promena koje su nam se desile.


Datum: 22.May.2020


Iz nedavno sprovedenog upitnika, saznali smo da biste najviše želeli da čujete o liderstvu, pregovaranju, upravljanju ljudima i strateškom planiranju.

Upravo zbog toga, samo za vas, pokrenuli smo nov online serijal "SAM Talk" u okviru koga će iskusni treneri i konsultanti kroz efektivna predavanja od 30 minuta, obrađivati upravo ove teme.

Dragan je za članove SAM-a na temu „Šta bi ovo? O liderstvu, promenama i još ponešto...“ dao smernice i savete kako biti uspešan lider. Razgovor je vodila Tanja Lazarević, Operations manager, SAM.

Ukoliko ste propustili, snimak celog predavanja možete pogledati na linku.

 

Osobine liderstva:

Lider treba da bude smiren i umereno optimističan. Zaposleni rade ono što vide da lider radi.

Najbitnija osobina koju lider mora da ima jeste komunikacija. Čak i loša informacija je bolja od neimanja informacije. Lider je neko ko vodi priču, ko pomaže drugima da budu bolji, da razvijaju kompaniju.

Lider je potrebno da bude rezilijentan – da padne, ustane i bude bolji.

 

Poruke uspeha:

Probajte da umesto da samo preživite, da budete fenomenalni. Možda je sad ovo vaša prilika, sad ili nikad.

Milion opcija možete da uradite, a samo jedna je bitna – ne odustajte.

Jako je bitno da znate gde idete. Možda su neki vaši ljudi pali. Šta je potrebno da uradite? Da pričate sa svojim ljudima. Pokažite im jednu stvar – da vam je stalo do njih.

Potrebno je uvesti promene. Najbitnije je kada treba da se uvedu promene jeste da ljudi vide razlog zbog čega se uvode promene. Treba da nađemo način da im približimo promene i da shvate da je ovo što se sada dešava nova realnost.

Zona konfora se posebno širi, ne idite u zonu panike.

Vi se borite sa onima što je ljudima u glavi, psihološkim promenama. Budite tu pažljivi i ne poredite ljude sa vama. Podatak da ste vi lider je da ste vi na vrhu piramide, vi odatle vidite više od drugih, ne očekujte da idu istom brzinom kao vi. Ne merite ih sa sobom.

New normal ili next normal – New black je digital i sve online.

Osam saveta za dobre lidere:

  1. Bitno je da ste svedeni sami sa sobom. Nemojte da radite dan i noć jer vi morate da budete u redu kako biste vodili ljude. Sve što se radi ima predznak hitno ali ne brzopleto.
  2. Oformite tim za promene – pronađite među zaposlenima ljude koji će imati zadatak da pomognu oko promena i uvođenja promena. Imajte više timova. Imajte glavni tim i svaki tim neka ima svoj zadatak, kao task force. Bitno je da kada delegiramo manje timove – da su brzi, jasni, pametni, kreativni, da imaju svog lidera koji će ih voditi, a da vi ne morate da sve proveravate. Kreirajte dobro postavljene i funkcionalne timove sa izraženom komunikacijom.
  3. Jasno definisati ciljeve i zadatke gde ste krenuli. Znati gde vam je vizija, misija i u skladu sa tim se organizovati.
  4. Komunikacija je svuda oko nas i bitna je svakog dana. Lider obilazi zaposlene, motiviše ih, postavlja pitanja, ne govori im šta da rade, pomaže im da shvate.
  5. Napraviti sa timovima male uspehe.
  6. Greške su dozvoljene, ne one ponovljene, namerne i kardinalne ali su greška dozvoljene i one su deo uspeha.
  7. Lider pomaže da se održava momentum.
  8. Kada dođe do promena, gledajte da one ostanu zauvek. Egzekucija je bitna.

Poruke za kraj:

Kada ulazite u izazov, fokusirajte se na rešenje, a ne na problem. Ako se fokusirate na rešenje, naći ćete više rešenja.

Najbolji način je da vidite svoju budućnost je da sami stvorite svoju budućnost. Ako to budete uradili, potpuno ste mirni.

Leadership je biti prvi.

Sponzori