Nominovani u kategoriji: Društveno odgovorna kompanija godine 2019

Kompanije koje su u 2019. godini pokazale izuzetan doprinos i odgovorno ponašanje prema društvenoj zajednici nominovane su u kategoriji "SAM Društveno odgovorna kompanija".


Datum: 07.Nov.2019


Kriterijumi za izbor:

  • Značaj za lokalnu zajednicu
  • Sveobuhvatnost inicijative

Nominavani u kategoriji "Društveno odgovorna kompanija 2019" su:

1. Car:Go Technologies

2. Courtyard by Marriott Belgrade City Center

3. Delta Holding

4. Mastercard

5. SBB

Glasanje možete izvršiti preko sledećeg linka do 27. novembra.

Car:Go Technologies

Kompanija CarGo Technologies aktivno radi na povećanju svesti kod građana, razvijanju etike i humanosti kod ljudi, doprinosi razvoju filantropije u društvu kao načina za povećanje solidarnosti i ličnog aktivizma. Najznačajniji poduhvat u oblasti društvene odgovornosti je uvođenje posebne klase vozila za osobe sa invaliditetom. U saradnji sa nekoliko švedskih firmi koje se bave prevozom takvih lica, odlučili su da uvedu ovu klasu vozila i obezbede njihovo korišćenje svim osobama sa invaliditetom preko CarGo aplikacije i to bez ikakve naknade. Veruju u to da i osobe sa invaliditetom, kao i svi ostali građani, imaju prava na slobodno kretanje, zato sa velikim ponosom možemo da kažemo da smo učinili revolucionarnu stvar i da smo svojim primerom uticali i na ostale kompanije da rade na unapređenju kvaliteta života svih članova našeg društva.Pomogli su Radovanu Samardžiću, momku iz Smedereva sa cerebralnom paralizom, nabavkom specijalnih elektromotornih kolica iz Nemačke, organizacijom banjskog lečenja, kao i zaposlenjem u kompaniji CarGo.

Donirali su milion dinara Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka „NURDOR“ za izgradnju roditeljske kuće u njihovoj akciji „Pruži korak“ i time pozvali druge kompanije, ali i sve članove Udruženja da se priključe akciji. Takođe, svi korisnici roditeljskih kuća u Beogradu imaju potpuno besplatnu CarGo uslugu u Beogradu, čime su im olakšali kretanje. Udruženju spinalna mišićna atrofija (SMA) pružaju besplatno korišćenje njihove usluge, čime omogućavaju da nesmetano idu na lečenje lekom „Spinraza“, koji nisu mogli da koriste usled neefikasnog gradskog prevoza za osobe sa invaliditetom.

Pored toga, obezbedili su da CarGo usluga bude potpuno besplatna i za sve osobe koje se leče od retkih bolesti i za slepe i slabovide, a najavili su i uvođenje potpuno nove audio funkcije u aplikaciji koja će omogućiti i slepima i slavobovidima da se nesmetano kreću i žive kao i svi ostali. Sve akcije su sprovedene na teritoriji Republike Srbije.

Opširnije o nominovanim kompanijama možete pročitati putem ovog linka.

Courtyard by Marriott Belgrade City CenterU redovnu ponudu, uveli su pakete koji promovišu turističke ture Beograda kojima turistima dajemo mogućnost da vide i upoznaju Beograd iz drugačijeg ugla. U tome podržavaju male kompanije i početnike koji žele naš grad da predstave u najboljem svetlu kada se govori o istorijskom i kulturnom značaju koji Beograd ima. U svojoj ponudi pored paketa, u Marketu gosti mogu kupiti suvenire i rukotvorine lokalnih proizvođača. U saradnji sa WWF Adriom, pioniri su u Srbiji u uvođenju programa Food Waste pomoću kojeg se smanjuje organski otpad u proizvodnji hrane ali i samih ostataka – angažovanja kompanije koja otpad pretvara u kompost za poljoprivredu i ishranu životinja.

Organizovali su čisćenje gradskog parka Košutnjak i Kalemegdan, kao i farbanje klupica na Kalemegdanu. Marriott brand vodi računa o deci koja nemaju uslova za školovanje tako da je globalna akcija “You eat, We give” našla mesto i Beogradu. Ova akcija omogućava hotelu da donira dinarsku vrednost od 1 evra za svaki ručak i večeru Dečijim selima Srbije, i na taj način omogući bolje uslove života i školovanja deci. Donirali su 250 jastuka Narodnom Frontu i na taj način obezbedili jastuke za svaki krevet u bolnici te donirali posteljine Institutu za majku i dete. Earth Hour je se u hotelu obeležava svake godine i gase se svetla na sat vremena. Tog dana služe specijaliteti koji se pripremaju bez električne energije. U saradnji sa Crvenim Krstom organizovali su dobrovoljno davanje krvi. Za Svetski dan šuma organizovano je predavanje za sve zaposlene o značaju šuma i njihovoj nezi i rastu. Potpomogli su Nurdor akciju u prikupljanju sredstava za izgradnju dnevne bolnice kupovinom majica i slanjem SMS poruka sa svih službenih telefona u vrednosti od 50.000 RSD. Više puta u toku godine obilaze beogradsko svratište i druže se sa decom uz topli obrok i poklon paketiće.

Opširnije o nominovanim kompanijama možete pročitati putem ovog linka.

Delta Holding

„Naše selo“ je jedinstven projekat kojim Delta Holding pokreće razvoj poljoprivrede i obnovu sela u Srbiji. Za početak, odabrana su sela Dubočane i Mala Jasikova, u okolini Zaječara. Osnov razvoja je prenošenje znanja o modernoj proizvodnji, podrška u finansiranju i plasmanu. U projekat je uključeno 40 gazdinstava za koja su urađeni planovi razvoja, organizovana 42 stručna predavanja, posete farmama i imanjima Delta Agrara i sajmu poljoprivrede. Radi praćenja napretka, stručnjaci Delta Agrara nedeljno obilaze i savetuju meštane. Za investiranje su obezbeđeni krediti Erste banke za koje Delta Agrar plaća kamatu. Domaćini su ih iskoristili za nabavku životinja, mašina, sistema za navodnjavanje, ograda za voćnjake, materijala za izgradnju štala. U cilju boljih uslova života organizovan je rad seoskih ambulanti 2 dana nedeljno, održani su sistematski pregledi za žene i decu, radionice o zdravim navikama i ishrani. Potpuno je obnovljena škola u Maloj Jasikovi, kao i sale za edukaciju i okupljanje meštana. Održane su 3 pozorišne predstave i 4 seoske proslave. U nastavku projekta predviđeno je uključivanje još domaćinstava, savetovanje u oblasti prerade poljoprivrednih proizvoda, finansijska i poslovna edukacija, kao i unapređenje društvenog života: obnova škole u selu Dubočane, uređenje ambulante, prostorija za decu i mlade i igrališta, održavanje kulturnih manifestacija. Dugoročni cilj je da ova naselja dostignu nivo modernih evropskih sela i povratak odseljenog stanovništva.

Opširnije o nominovanim kompanijama možete pročitati putem ovog linka.

Mastercard

Kroz platformu Započni nešto neprocenjivo Mastercard osnažuje pojedince da započnu značajne inicijative koje će koristiti njihovim lokalnim zajednicama i doprineti razvoju celokupnog društva. Prošle godine Mastercard je sproveo studiju koja je pokazala da građani Srbije vide potrebu za većim investicijama u zdravstvo i da su to najčešće inicijative u kojima građani vide potrebu za većim sopstvenim uključivanjem. Zbog toga Mastercard započinje dugoročno partnerstvo sa Nacionalnim udruženjem roditelja dece obolele od raka - NURDOR koji već 16 godina pruža logističku, stacionarnu, psihološku i socijalnu podršku malim superherojima i njihovim roditeljima. Potreba za većim kapacitetima se konstantno uvećava: svake godine od raka oboli 300 dece u Srbiji, a lečenje prosečno traje 105 nedelja i neophodno je obezbediti veću roditeljsku kuću u Beogradu, najvećem dijagnostičkom i terapeutskom centru u zemlji. Projekat je od nacionalnog značaja jer je kuća namenjena za smeštaj porodica koje žive van prestonice. U cilju podizanja vidljivosti NURDOR-a, ali i da podstakne ljude da daju svoj doprinos, Mastercard je realizovao šestomesečnu 360° kampanju, nakon koje donira 250.000 evra. Pored ambasadora kampanje, kampanju su podržali RTS i NALED, mediji, poznate ličnosti, kao i 20 poslovnih partnera. Podrška NURDOR-u se tu ne završava - Mastercard razvija rešenja koja treba da doprinesu obezbeđivanju finansijske stabilnosti NURDOR-a i da omoguće efikasnije prikupljanje donacija u budućnosti.

Opširnije o nominovanim kompanijama možete pročitati putem ovog linka.

SBB

SBB kompanija kroz SBB fondaciju već 4 godine kreira dugoročne projekte usmerene na dobrobit velikog broja građana Srbije svih generacija. Fondacija pomaže ugroženima, promoviše društveno odgovorno ponašanje i ostvaruje značajan praktičan doprinos kako u svojoj lokalnoj zajednici, tako i u čitavoj zemlji. Ne prljaj. Nemaš izgovor! ima misiju podizanja svesti o zaštiti životne sredine. Do sada je očistišćeno preko 90 gradova Srbije čime je pokazano da zajedno možemo da učinimo naše gradove čistijim i lepšim.

Pored akcija čišćenja, postignuti su i sledeći rezultati:

  • Donirana 22 dečija igrališta;
  • Predstavu „Ko to tamo prlja?“ izvedena je 209 puta, a odgledalo preko 26.000 mališana;
  • Preko 20.000 dece dobilo je „Ko to tamo prlja?“ knjigu;
  • Ne prljaj. Nemaš izgovor! izazov okupio je preko 7.000 osnovaca u preko 200 škola;
  • Organizovana je akcija na 4 lokacije povodom Svetskog dana čišćenja i poslata poruka da zajedno možemo da proizvedemo pozitivne promene u društvu.

Ostali projekti su takođe usmereni na koncept društvene odgovornosti. Jezgro pruža dugoročnu finansijku pomoć i druge vrste podrške funkcionalnim ugroženim porodicama koje uglavnom imaju puno dece. Program trenutno podržava 70 porodica, 286 dece u 25 gradova Srbije. Posebna pažnja se poklanja najmlađima u želji da odrastaju i školuju se u dostojanstvenim uslovima. Projekatje značajan jer funkcionalna porodica predstavlja jezgro funkcionalnog društva.

Opširnije o nominovanim kompanijama možete pročitati putem ovog linka. 

Sponzori