Predstavljamo vam finaliste za nagradu "SAM Poslodavac godine 2020"

Velike i srednje kompanije koje su u 2020. godini ponudile najbolje uslove za rad i razvoj profesionalnih menadžera, našle su se u nominacijama za "SAM Poslodavac godine 2020".


Datum: 19.Nov.2020


Kriterijumi za izbor:

  1. Odgovor na COVID-19
  2. Radni uslovi i motivacija
  3. Mogućnost stručnog usavršavanja
  4. Zadovoljstvo zaposlenih
  5. Reputacija

Sve informacije o nominovanim kompanijama u kategoriji "SAM Poslodavac godine 2020" možete pročitati na linku. 

Nominacije kompanije za nagradu "SAM Poslodavac godine 2020" su:

 

  1. Ball Packaging Srbija
  2. Coca Cola HBC
  3. Generali Osiguranje Srbija
  4. HTEC Group
  5. Luna
  6. Termovent

   

Glasanje možete izvršiti preko sledećeg linka do 7. decembra.  

 

Ball Packaging Srbija

Ono sto je sigurno napravilo razliku jeste psihološka podrška kao obuka za zaposlene na temu Promene i stres i video poruke podrške zaraženom kolegi. Tokom pandemije nije smanjen broj zaposlenih, a proces regrutacije i selekcije je nastavljen uobičajeno. Budžet za obuke zaposlenih i teambuilding aktivnosti nisu ukinuti. Povećanje plata se usklađuje u odnosu na tržište, bonusi za sve zaposlene određuju se u skladu sa ostvarenjima. Takodje, prema istraživanju internog Voiceit survey u kategorijama koje se tiču D&I, bezbednost, održivost, efektivnost rukovodstva, najniži iskazani rezultat je 96% od 100%. Turnover zaposlenih na srednjem i višem nivou menadžmenta je ispod 1%. Na kraju, u 2020. u fabrici je uvedena proizvodnja isključivo iz obnovljive energije (100%). Ball ispunjava stroge ekološke standarde koji podrazumevaju i pripadnost ASI inicijativi. U 2020. zaposlenima su ponuđeni: - tehnički treninzi (stručni treninzi specifični za pozicije: izrade poreskog bilansa, osnovi pneumatike, upravljanje poslovnom održivošću, rad na Perreta mašini, Green belt, engleski jezik, Excel...) - soft skill treninzi (treninzi mekih veština iz oblasti: upravljanja poslovanjem / leadership, ženski leadership, motivacija tima, upravljanje stresom, situaciono rukovođenje) - coaching (organizovanje coaching sesija za menadžment i zaposlene kojima je procenjeno da je ovo neophodan korak u razvoju ili prevazilaženju prepreka u radu) - Sticanje iskustva u Ball-ovim internacionalnim entitetima: rad na projektima u Ball-ovim fabrikama i kancelarijama u inostranstvu - On-line platforma za e-learning, pristup LinkedIn platformi za učenje.

Coca Cola HBC

Podsticajno radno okruženje, profesionalno osnaživanje zaposlenih, afirmacija, ali i briga o pravima, bezbednosti i sigurnosti zaposlenih, čine suštinu njihovog poslovanja. I u izazovnim vremenima primer su stabilnosti i posvećenosti. Kao odgovoran poslodavac, postarali su se da očuvaju radna mesta svih njihovih ljudi. Organizovali su  rad tako da stepen bezbednosti podignemo na najviši nivo, uveli su rad od kuće, obezbedili zaštitna sredstva za zaposlene u proizvodnji i intenzivirali komunikaciju deleći korisne informacije. Prethodni meseci dodatno su ih motivisali da uvedu i nove inovativne alate kako bi održali timski duh, omogućili prilike za dodatnu edukaciju, ali i zadržali posvećenost zajednici u kojoj posluju. Programi namenjeni profesionalnom razvoju mladih koje realizuju online, mentorstvo, ali i planovi za Novogodišnji bazar, daju im za pravo da veruju da ulaze u 2021. godinu puni optimizma i energije.

Često ih u Coca-Cola HBC pitaju šta je njihov tajni sastojak, iako je odgovor tako vidljiv. Njihovi ljudi, profesionalni i požrtvovani, oni su njihova najveća prednost i čine kompaniju onim što jeste - lidera na tržištu. Ako biste pitali naše kolege šta rad u Coca-Cola HBC čini posebnim, među prvim odgovorima bilo bi - usavršavanje.

 

Generali Osiguranje Srbija

 

Generali Osiguranje Srbija je najveća osiguravajuća kompanija u Srbiji po ukupnoj imovini (73,4 mlrd. RSD u 2019) i vodeća po profitabilnosti (3,91 mlrd. RSD u 2019). Sa tržišnim učešćem od 21,5% i ukupnom premijom od preko 23,1 mlrd. dinara, druga je najveća kompanija na domaćem tržištu osiguranja. U Srbiji zapošljava preko 1700 ljudi. U prvih devet meseci 2020. godine, ostvarena je premija od 16.2 mlrd. RSD, a do kraja se očekuje profit projektovan sredinom 2019, kada se kriza nije ni nazirala. Uprkos otežanim uslovima rada, planovi će biti ostvareni „domaćinskim“ upravljanjem troškovima, efikasnom uslugom i visokom produktivnošću.

Prve preventivne mere zaštite zaposlenih kompanija je primenila pre proglašenja vanrednog stanja. Zaposleni iz osetljivih kategorija odmah su počeli sa radom od kuće. Svi zaposleni su dobili maske na kućnu adresu, psihološku podršku, savete u vezi sa organizacijom, omogućeno je uzimanje pozajmica. Obolelima od COVID-19 isplaćene su pune zarade tokom bolovanja. Zapošljavani su novi ljudi. U svakom trenutku, 80% zaposlenih radi od kuće.

Klijentima je omogućeno da sve poslove u vezi s osiguranjem završe elektronski ili putem Kontakt centra, pokriće nekih proizvoda besplatno je prošireno na COVID-19.

 

HTEC Group

HTEC (High Tech Engineering Center) je osnovan 2008. godine u Beogradu kao startap kompanija. Šireći bazu klijenata i obezbeđujući im vrhunske inženjerske usluge i partnerstva, HTEC je narastao u grupaciju koja zapošljava preko 600 inženjera, sa sedištem u San Francisku, razvojnim centrima u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Banja Luci i kancelarijama u Londonu, Mineapolisu i Geteburgu. Rast HTEC-a umnogome je zavisio od izvanrednog inženjerskog talenta u Srbiji, ali i od negovanja tog talenta. Prepoznajući kvalitetne ljude kao svoju glavnu snagu, HTEC je osnovao „People komitet“ kroz koji sami zaposleni učestvuju u oblikovanju kompanije, kroz definisanje vizije i misije, programa stručnog usavršavanja, putanje karijernog napredovanja i drugih bitnih tema.

 

Luna

Modna kuća Luna već punih 28 godina radi kao poslovni sistem povezanih preduzeća na tržištu Srbije, BIH, Hrvatske, Crne Gore i Slovenije. Modna kuća Luna je domaća kompanija izvozno orijentisana. Na čelu sa damom Biljanom Jovanović i sa još 91.8% žena od ukupno 208 zaposlenih, čini pravi primer uspešnog ženskog preduzetništva.  Menadžment tim na čelu sa vlasnicom je organizovao centar za podršku koji je bio usmeren na rešavanje straha i brige zaposlenih oko pandemije. Proizvodnja je svedena na minimum i organizovana u smenama. Luna je ove godine na prvo mesto stavila zdravlje zaposlenih, među prvima zatvorila maloprodajne objekte, uvela rad od kuće i investirala u uvođenje vanrednih procedura, mera zaštite i bezbednosti zaposlenih. Procedure su i dalje na snazi, a o uspešnosti njihove implementacije govori i činjenica da do sada ni u jednom kolektivu Lune nije bilo slučajeva ugrožavanja bezbednosti zaposlenih. Uprkos nezahvalnoj statistici u tekstilnoj i modnoj indsutriji (pad 70%) u Luni nije bilo pada broja zaposlenih, niti je bilo smanjenja plata zaposlenih, kao ni dana kašnjenja u primanju zarade.

 

Termovent

Tokom 2020. godine, suočeni sa globalnom pandemijom, Termovent je na samom početku organizovao interni “krizni štab” na kojem je donet set neophodnih mera, a sve sa ciljem da njihovi zaposleni pre svega ostanu zdravi, a kompanija ide u pravcu koji je planirala. Tokom prvih mesec dana vanrednog stanja u Republici Srbiji kompanija je promenila fokus i glavni prioritet stavila na saradnju u kreiranju novih Covid laboratorija. Tokom prvih 6 meseci pandemije, Termovent je sa partnerima učestvovao u kreiranju Covid laboratorije “Vatreno oko” u Beogradu, pogona za proizvodnju Covid vakcina u Belgiji, kao i najveće Covid laboratorije u Evropi (Poonawalla science park), koja je direktno podržana od strane Svetske zdravstvene organizacije i Ministarstva zdravlja Holandije. Svi ovi projekti su realizovni sa maksimalnim merama zaštite gde je jedan deo zaposlenih kompanije radio iz svojih domova, a njihove kolege inženjeri i instalateri su konstantno na projektima u 5 različitih zemalja (Belgija, Holandija, Austrija, Rusija i Gruzija). Ovi projekti su potvrda dobre reputacije koja njihova kompanija uživa u zemlji i inostranstvu.

 

 

Sponzori