SAM Talk - Da li zaposleni upravljaju svojim stavovima ili stavovi upravljaju njima?

Gost još jednog SAM Talk-a na temu liderstva, bio je Darko Mirković, CEO, Alterna International.


Datum: 12.Jun.2020


Vodeći gledaoce kroz predavanje "Da li zaposleni upravljaju svojim stavovima ili stavovi upravljaju njima?", Darko je izneo zanimljive zaključke. Razgovor je vodila Tanja Lazarević, Operations Manager, SAM.

Ceo događaj možete pogledati na linku.

Fleksibilnost kao must have

Fleksibilnost će biti najveća karakteristika na kojoj treba raditi. Najveći izazovi su kako unaprediti prodaju i lideršip. U prodaji je nedostatak proaktivnosti. U liderstvu je nejasna granica između identiteta pozicije i identiteta ličnosti.

Kada smo na određenim pozicijama, ljudi će nas tretirati bolje ali se postavlja pitanje da li to rade ka našoj ličnosti ili ka našoj poziciji.

Stav kao nuklearni reaktor

U istraživanju u kome je učestvovalo 130.000 na temu šta razlikuje vrhunske rezultate od prosečnih, došlo se do zaključka da znanje i veštine utiču na rezultate svega 15%, a da učinak i efikasnost najviše zavisi od stavova.

Od ličnog stava zavisi da li će ljudi raditi na svojim veštinama i znanjima ili misle da su vešti i da sve znaju.

Stav je nuklearni reaktor, koren iz koga sve izlazi.

Hardver i softver ljudskog mozga

Ljudski mozak ima tri sloja fizičke komponente ili hardver. Softver je instaliralo okruženje u kome smo odrasli kada smo se rodili.

Rezultat je samo posledica onoga o čemu razgovaramo svaki dan, načina na koji komuniciramo i aktivnosti koje smo sproveli.

Najveći izazov je što se u kompanijama najčešće pritisak vrši na posledicu. Ukoliko se ne dođe do činjenice kako nastaje misao kod neke osobe, može biti da je problem u njegovom hardveru, ukoliko mu je jača racionalna komponenta i nema prirodni nagon da ide ka ljudima i aktivno komunicira ili mu je problem u softveru gde je kao dete bio pritiskan.

Misao kao osnov svega

Ključna stvar je kako vi razmišljate i kako razmišljaju vaši ljudi. Bitno je podsticati lično liderstvo u kompanijama i postavljati standarde kakve lidere želite da imate u kompaniji.

Lidera krase četiri karakteristike – vizija, integritet, hrabrost i odgovornost.

Lider nije odgovoran za rezultate, lider je odgovoran za osobu koja je odgovorna za rezultate. Misao je osnov svega i ako nađemo način da upravljamo mislima svojih ljudi, kreativnost i fleksibilnost će doći kao dve vrednosti.

Mnogo je bitniji broj srca u kompaniji – ljudi koji žele da nas prate, poruka je za kraj predavanja

Tehnička moderacija: Vojislav Taterević, projektni asistent, SAM.

Sponzori