SAM Zlatni ambasador - Biljana Jovanović

Zlatni ambasadori SAMa su članovi verni asocijaciji više od 10 godina!


Datum: 23.Jul.2025


Nije planirala da se bavi modom. Nije sanjala da vodi kompaniju. I nije slutila da će iz jedne neočekivane situacije nastati karijera vredna divljenja. Predstavljamo vam našu Zlatnu ambasadorku i članicu UO SAMa, Biljanu Jovanović, vlasnicu i generalnu direktorku Modne kuće Luna.

Biljana je po obrazovanju inženjer informatike, ali njen profesionalni put krenuo je u potpuno drugom smeru — i to zahvaljujući jednoj dozi arogancije vlasnika butika. Umesto da se povuče, ušla je u svet mode i preuzela sve segmente poslovanja modne kuće Luna, osim proizvodnje i šivenja — što je ostalo u rukama njene majke. Taj nesvakidašnji spoj iskustva i nove energije pokazao se kao dobitna kombinacija.

Kroz organski rast i snažnu viziju, Biljana je pretvorila porodični posao u ozbiljan poslovni sistem: danas je Luna prisutna na pet tržišta, ima više od 20 maloprodajnih objekata i zapošljava preko 200 ljudi samo u Srbiji.

Zbog čega je u SAMu više od 10 godina, pročitajte u odgovorima ispod.

1. Šta Vas je motivisalo da se pridružite SAM-u pre više od 10 godina – i šta Vas je zadržalo sve do danas?

U trenutku kada sam se pridružila SAM-u, tražila sam upravo ono što sam u njemu i pronašla, a to je zajednica ljudi koji veruju da učenje nikada ne prestaje i da se liderstvo ne meri titulama, već delima, vrednostima i spremnošću da se stalno raste. Želela sam da budem deo profesionalnog kruga koji razmišlja strateški, razmenjuje iskustva otvoreno i gleda širu sliku i to sam odmah prepoznala u SAM-u.

Ono što me zadržalo sve ove godine je ne samo izuzetna energija i relevantnost tema, već i osećaj pripadnosti. SAM nije samo asocijacija, to je prostor susreta sa ljudima od integriteta, sa kojima se dele i izazovi i inspiracije. Networking događaji, edukativni programi, forumi, neformalna druženja… svaki put se vratim sa novom idejom, novom konekcijom, i osećajem da nismo sami u svojim poslovnim borbama i snovima.

2. Kako je članstvo u SAM-u uticalo na Vaš lični i profesionalni razvoj?

Kada sam se pridružila SAM-u, iza sebe sam već imala više od 20 godina iskustva u vođenju svoje modne kompanije i izgrađen brend koji je bio prepoznat i nagrađivan u okviru srpske modne industrije. Ipak, duboko verujem da razvoj lidera nikada ne prestaje i da je znatiželja ono što nas pokreće, a zajednica ono što nas oblikuje.

Upravo iz tog razloga sam odlučila da upišem i SAM Akademiju, iako sam dolazila sa puno praktičnog iskustva i prošla do tada mnogo programa za usavršavanje u zemlji i inostranstvu. SAM Akademija mi je pomogla da mnoga svoja znanja sistematizujem, da potvrdim ono što sam intuitivno gradila kroz godine ali i da naučim nove modele razmišljanja koji dolaze iz drugih industrija, sa kojima se možda ne bih prirodno susrela.

Kroz članstvo u SAM-u dobila sam više od stručnog okvira, dobila sam mrežu ljudi koji razumeju izazove, cene autentičnost i znaju koliko je važno ostati radoznao. I to je ono što me inspiriše i profesionalno i lično, jer bez obzira na to koliko dugo nešto radite, pravo liderstvo se uči svakog dana iznova.

3. Koji je događaj, projekat ili trenutak u okviru SAM-a na Vas ostavio poseban utisak?

Teško je izdvojiti samo jedan trenutak, jer je SAM kroz godine ponudio mnogo vrednih programa i susreta koji ostave trag. Sa velikim poštovanjem se uvek osvrćem na SAM Akademiju, koju sam i sama pohađala. To je za mene bio proces samopotvrde, ali i prilika da se upoznam sa vrhunskim predavačima i kolegama koji su dolazili iz sasvim različitih industrija.

Takođe, program Menadžer na dan me je posebno dirnuo, kao neko ko veruje u snagu mladih i njihovu potrebu za podrškom, smatram da je ovo jedan od najlepših načina da se mladi inspirišu, osnaže i motivišu da grade karijere sa integritetom i svrhom.

Ali ako bih morala da izdvojim ono što me je najdublje povezalo sa SAM-om, to bi bio mentorski program. Od skoro samog početka sam deo tog divnog ciklusa i mentorisala sam devet generacija mlađih koleginica, iz godine u godinu. Osnaživanje žena u poslovnom svetu je moja lična misija i privatno i kroz brend Luna koji već tri decenije govori jezikom ženske snage, elegancije i samopouzdanja.

4. Šta Vas čini srećnim i ponosnim vezano za svoju poziciju i delatnošću kojom se bavite u Vašoj kompaniji?

Ono što me ispunjava radošću i ponosom jeste to što LUNA nije samo modna kuća — već i porodični, ali i ženski projekat koji sam, zajedno sa majkom, pokrenula 1990. godine u Požarevcu. Danas, više od tri decenije kasnije, LUNA diše punim plućima u Srbiji i na evropskom tržištu. A ove jeseni započinjemo novo poglavlje jer LUNA ulazi i na tržište Sjedinjenih Američkih Država, što predstavlja ne samo veliki iskorak za nas kao brend, već i trenutak istinskog ponosa za celu srpsku modnu industriju.

Ponosna sam što smo od male lokalne radionice stvorile prepoznatljiv brend koji već više od tri decenije uliva samopouzdanje ženama, bez obzira na godine, stil ili poziciju. U LUNI se ne prodaje samo odeća, mi stvaramo osećaj da je ženstvenost snaga, a elegancija način postojanja.

Srećna sam i zbog tima koji stoji iza svega što radimo. Više od 200 ljudi, od kojih mnogi s nama rade i po 15, 20 godina. To je za mene najlepši pokazatelj da smo izgradili nešto što ima dušu, stabilnost i smisao.

Na kraju dana, ono što me najviše pokreće je osećaj da LUNA inspiriše. Da kroz svaku kolekciju šaljemo poruku podrške, dostojanstva i lepote i da taj glas sada putuje i preko okeana.

5. Koja Vam je omiljena knjiga/serija/film ili podkast i zbog čega?

Ne mogu da izdvojim samo jedno, jer me u različitim periodima inspirišu različite priče, ali uvek me privlače sadržaji koji slave žensku snagu, unutrašnju eleganciju i ličnu transformaciju.

Kao film, posebno mi je blizak The Queen sa Helen Mirren, jer na tih i dostojanstven način prikazuje kako se snaga može izražavati kroz smirenost, prisustvo i doslednost.

Od knjiga bih izdvojila Žene koje trče s vukovima, jer svaka njena stranica podseća koliko je važno da budemo povezane sa sobom, svojom intuicijom i sopstvenim ritmom rasta.

A od podkasta volim da slušam sadržaje koji spajaju preduzetništvo, psihologiju i umetnost življenja. Najviše one gde se govori o autentičnom vođenju i ličnoj odgovornosti, jer tu uvek pronađem nešto što mogu da prenesem i svom timu i svojim klijentkinjama.

6. Za kraj: Šta biste želeli da ostavite kao poruku za ostale članove SAM-a ili za menadžere koji razmišljaju da li da se pridruže SAM zajednici?

SAM je mnogo više od profesionalne asocijacije. Ako ste lider koji veruje u učenje, razmenu, podršku i međusobno osnaživanje, onda ćete se u SAM-u osećati kao među svojima.

U svetu koji se stalno menja, dragoceno je imati tačku oslonca kao što je SAM, gde se iskustva ne takmiče, već se dele. I gde se menadžeri ne nadmeću, već međusobno podržavaju. To je vrednost koja se ne meri godinama, ali ja sam srećna što ih imam više od deset u ovom krugu.

Zato, ako razmišljate da li da se pridružite, ne razmišljajte predugo. Pravi trenuci rasta najčešće počinju upravo ovakvim „malim“ odlukama. A SAM je velika zajednica kojoj vredi pripadati.


Sponzori