Sve najbolje ideje nastaju sa timom – Miloš Milisavljević, Strawberry Energy na predavanju studentima EKOF u Nišu

U okviru predavanja iz predmeta „Preduzetništvo“ na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Nišu, član Upravnog odbora SAM-a, Miloš Milisavljević, osnivač, Strawberry Energy, studentima je preneo kako je osnovao i razvio svoju kompaniju.


Datum: 06.Nov.2020


Predavanje je održano u okviru projekta „Cirkularne migracije“ koji SAM realizuje uz podršku Vlade Švajcarske.

Miloš je kroz priču o početku ideje za solarne punjače i pametne klupe, studentima dao i dobre lekcije o preduzetničkom duhu.

„Preduzetništvo se svodi na uočavanju neke potrebe. Svako ko želi da napravi nešto, može. Ako vi ne znate, vaš je posao da nađete ko zna“ i posebno naznačio da ništa ne ide lako kao što to filmovi idealizovano prikazuju jer „niko ništa nije napravio sam. Sve najbolje ideje nastaju sa timom.“ – dodao je Miloš.

Miloš je naznačio da je važno ne odlagati upuštanje u preduzetničke vode: „Ljudi čekaju da sve bude idealno, da se sve kockice slože i stalno odlažu preduzetničku avanturu ali je to greška, ne treba ništa odlagati već se odmah upustiti u to. Suština je da se što pre naprave greške kako biste se što pre suočiti sa izazovom i videli da li ste na pravom putu.“

Ključna stvar za svakog preduzetnika je da uvidi potrebu na tržištu. Ljudi iz nekog razloga imaju tendenciju da često komplikuju stvari. Birajte da radite ono što vam je zabavno, zanimljivo i što ćete voleti da radite. Jako bitna osobina je – koliko vam je stalo. Ukoliko vam nije dovoljno stalo do toga čime se bavite, bolje da odmah odustanete.

U prvom planu nikada nije proizvod ili kompanija, već ljudi koji je čine.

Marija Ivanović Đukić. profesor Ekonomskog Fakulteta u Nišu i Miloš Milisavljević, CEO, Strawberry Energy

Marija Ivanović Đukić. profesor Ekonomskog Fakulteta u Nišu i Miloš Milisavljević, CEO, Strawberry Energy

Govoreći o izazovima koje nameće konkurencija i održavanju na tržištu koje se stalno menja, Miloš je rekao da je najbolja zaštita biti stalno inovativan, da uvodite nove stvari, da menjate stvari. „Konkurencija je neminovna i ta trka je dobra jer vam pomaže da budete bolji. Ako ste predugo jedini sa nekim proizvodom, zapitajte se šta se tu dešava, zašto se nije pojavila konkurencija jer to može da bude naznaka da je to što ste proizveli, nedovoljno dobro i neisplativo.“

Najvažnije kod poslovanja je naravno da budete uspešni na tržištu i da kreirate proizvod koji je potreban tržištu.

„Nekada ćete pogoditi, a nekada promašiti. Bitno je da uvidite gde grešite. Prva i osnovna stvar je da testirate da li rešavate nečiji problem dovoljno dobro. Izlazak na strano tržište je izuzetno skupo i ne treba se olako upustiti u to dok ne budu svi uslovi za to. Prvo testirajte na domaćem tržištu, a zatim se upustite na strano tržište“. – rekao je Miloš o širenju poslovanja na inostranu scenu.

Sve preduzetnike odlikuje vrlo naglašena potreba za uspehom, jedan je od zaključaka sa ovog predavanja.

Predavanja su deo šire inicijative u okviru koje će menadžeri, članovi Srpske asocijacije menadžera, držati predavanja na teme iz biznisa studentima na fakultetima u Subotici, Novom Sadu, Kragujevcu, Nišu i Beogradu. 

Sponzori