Aktivnosti

10.06.2021.

POSTANI ČLAN

Ne postoji problem koji nema rešenje - Miloš Milisavljević na drugom sastanku Mind Networking grupe

U okviru SAM programa za preduzetnike, Miloš Milisavljević, vlasnik Strawberry Energy i član UO SAM-a, u interaktivnom dijalogu podelio je svoja iskustva sa drugom grupom polaznika ovog programa.

Miloš je osnovao Strawberry Energy pre 10 godina sa idejom da napravi Solarni punjač za mobilne telefone. Danas je Strawberry vodeća Smart City tehnološka kompanija, fokusirana na razvoj tehnoloških rešenja za pametne gradove. Njihov glavni proizvod jeste “pametna klupa”.

Strawberry je pionir i u domenu poslovnih inovacija jer je sa svojim biznis modelom u Londonu, postao prva Smart City tehnološka kompanja koja nudi pametnu gradsku infrastrukturu.

Danas se “pametna klupa” nalazi u više od 50 gradova širom sveta i 23 zemlje.

Kompanija je nagrađena brojnim svetskim nagradama za inovaciju i o njoj su pisali renomirani svetski mediji, među kojima su „Forbes”, „Financial Times”, „The Guardian”, „Times”, a Miloš se 2015. godine našao na listi top 100 inovatora.

Miloš je prisutnim preduzetnicima predočio svoja iskustva u vezi sa:

  1. celokupnim tehnološkim razvojem start up-ova
  2. razvojem fizičkih, inovativnih proizvoda
  3. kreiranjem novog tržišta
  4. izlaskom na strano tržište
  5. fundraising-om, pravljenjem tima

Naglasio je da se njegov princip rada zasniva se na tome da ne postoji problem koji nema rešenje.

Pre desetak godina, kao student ETF-a, Miloš je spontano došao na ideju o solarnim punjačima a kasnije i pametnim klupama, kojih tada nije bilo u Srbiji. Prvi novac dobija od bugarskog investicionog fonda i ubrzo shvata da Srbija u tom trenutku nije spremna za takav tehnološki napredak i zato se usmerava na izvoz.                  

Za primenu svog modela biznisa bira London kao prestižnu metropolu, što se ispostavilo na kraju da je bila dobra odluka. Naglasio je da je svako potencijalni investitor i da ne postoji problem koji nema rešenje. Sa potencijalnim investitorima treba otvoreno razgovarati i predočiti im faktore rizika koji su u start up-ovima veliki i vode ili do propasti ili donose višestruk povrat prihoda.

Miloš svoje poslovanje ne bazira samo na klasičnoj prodaji nego proširuje vid poslovanja na advertajzing, oglašavanje na klupama, koji se pokazao čak i kao više profitabilan.

Miloš je rekao da ponekada nije dobro biti ispred svog vremena kao što je on bio sa svojim proizvodom. “Poranili smo puno ispred svih.” – rekao je Miloš i dodao da su oni morali da ulože veliki napor i u edukaciju javnosti, a da se kasnije pojavila konkurencija koja je uletela na već prokrčen teren: “To vam je kao da trčite maraton i na 17 kilometru uleti neko svež ispred vas.”

Najbolje je iskoristiti sve prilike koje se ukažu, učiti od boljih od sebe, verovati u svoju ideju i razvijati se na novim tržištima jer se ništa ne može uraditi remote, posavetovao je Miloš učesnike Mind Networking-a.